To Everna and Beyond!

An exploration of Fantasy and Science Fiction Worlds in literature and multimedia entertainment
The official blog and novelblog for Evernade Saga and FireHeart Saga by Andry Chang

"Come forth, Paladins! Fulfill your destiny!"

Explore Worlds in Clicks

FireHeart Highlights!

Thursday, April 05, 2007

Pinissi: Adventure of the Halflings

Pinissi: Petualangan Orang-orang Setinggi Lutut


(Indonesian Language Review)
Source: http://www.indonesiakreatif.com

pinissi1thumbnail.jpg

Jenis Buku - Fiksi Fantasi Anak
Penulis - Mama Piyo
Ilustrator - E Bendung W
Tebal - 450 halaman
Penerbit - Liliput, 2005
Harga - Rp 49.000,-

Pinissi tak pernah tahu sebelumnya bahwa rajah di punggungnya dan bola kristal yang dibawanya sejak kecil akan mengantarkannya pada petualangan-petualangan yang mencengangkan. Petualangan yang membuka tabir asal-usul kedua orangtuanya.

Bola kristal jelmaan Roh Lepe, roh keabadian, yang ada di tangan Pinissi menjadi buruan para Gergasi Penjaga Api, tentara raksasa bertubuh besar dan gempal yang mengerikan. Tak hanya itu, Pinissi juga harus berhadapan dengan burung Albatros, burung kutukan raja Salom yang kejam, terjebak di kampung orang Bunian, orang-orang yang dikenal sebagai pemakan daging manusia, dan menyelamatkan diri dari kepungan sebelas penunggang kuda berjubah hitam dan seratus anjing hutan. Dengan bantuan orang-orang setinggi lutut, Pinissi menghadapi semua marabahaya yang mengancamnya.

Lalu siapakah Perempuan-Perempuan Jelita, Kora si Ular Laut, Manusia Bongkok, si Mata Merah, dan juga Dampu Awan? Apakah hubungannya dengan Misteri Seribu Satu Ramalan

Bacalah dan kau akan tahu!

Buku ini muncul di tengah masih sedikitnya buku fiksi fantasi anak karya penulis Indonesia. Penulisnya, Mama Piyo (nama samaran), memang cukup bertaruh dengan karyanya ini. Sebab, dengan ketebalan buku yang di atas rata-rata (450 halman), tentu saja buku ini menuntut kejelian dan nafas panjang bagi para pembaca untuk menikmatinya. Selain berisi cerita tentang petualangan di dunia dunia antah berantah, buku ini juga menyajikan 40 ilustrasi yang mencoba untuk memberikan sedikit gambaran tentang tokoh-tokoh dan mahluk-mahluk fantasi yang ada dalam ceritanya.


We support this website:
http://www.topicool.com

Welcome to TopiCool.com your ultimate source Japanese Swords, Samurai Swords, Katana Swords, Medieval Swords, and Much More!

TopicCool.com is your ultimate resource for all kinds of swords! Besides the popular switchblade knife, we offer Samurai swords, Katana swords, and other types of Japanese swords. Whether you?re a collector of Japanese swords, or need a Samurai sword to complete your costume or Halloween outfit, TopicCool has what you need.

You can buy an authentic looking Katana sword, a Medieval sword, or a switchblade knife. TopicCool also offers high quality authentic-looking movie swords like our popular Highlander sword, Last Samurai sword, or Kill Bill sword.

We charge actual shipping plus very low handling fee. Buy more and save more on shipping and handling. When you checkout from our website, you will be linked to our shipping carriers' website to obtain the actual shipping rate. Order Now!

Do you like our products and want to get more news update on them? Want to get the inside scoop on our new products and promotions? Subscribe to our eMail Newsletter and get in on our great deals and exclusive offers!

Have question? Please click here to see our FAQ.

No comments:

vadisworld - my way, my world

FireHeart Blog List

Vadis' Technorati Favourites

Pyr Publishing

Pat's Fantasy Hotlist

Sources and Studies Lookup

Online Reference
Dictionary, Encyclopedia & more
Word:
Look in: Dictionary & thesaurus
Computing Dictionary
Medical Dictionary
Legal Dictionary
Financial Dictionary
Acronyms
Idioms
Wikipedia Encyclopedia
Columbia Encyclopedia
by:

FireHeart Most Wanted!